xafax-kaart.

De digitale betaalkaart is een feit! De kaart werd gedoopt en kreeg de naam AH-kaart.

Elke leerling ontvangt tijdens het leerlingencontact zijn/haar gepersonaliseerde betaalkaart.
De kaart is gekoppeld aan de Smartschool-omgeving en het account van de leerling en co-account (ouder). Op de achterzijde staat de naam van de leerling. De kostprijs voor de kaart bedraagt €3. Deze kost zal in schooljaar 2023-2024 éénmalig via de forfaitaire kost van Iddink geïnd worden.
De kaart is slechts bruikbaar van zodra er een startbedrag beschikbaar is. Mogen we dan ook vragen om het startbedrag van €10 op de kaart te plaatsen.

Ga naar de startpagina van Smartschool en klik in de rechterkolom op de foto van de AH-kaart. Klik vervolgens op Opwaarderen en kies het gewenste bedrag. De betaling kan op 2 manieren:

  • via Bancontact (met QR-code) – het bedrag wordt onmiddellijk op de AH-kaart geplaatst. De kostprijs via deze methode kost € 0.26 per transactie;
  • via overschrijving – het bedrag komt later op de AH-kaart. Dit kan tot 5 dagen duren, maar de kostprijs per transactie is volledig gratis.

Er volgen nog een aantal filmpjes om u maximaal te begeleiden in het gebruik van de AH-kaart. Deze zullen terug te vinden zijn op Smartschool, onder de foto van de AH-kaart.

De AH-kaart is een belangrijke stap naar het cashvrij maken van de schoolwerking en is zeer gebruiksvriendelijk. De meeste betalingen (waaronder uitstappen, bestellingen van kledij, broodjes…) zullen via de AH-kaart verlopen.

Broodjesmodule

Log in via de AH-kaart op Smartschool en ga naar de broodjesmodule. Bestellen kan 30 dagen vooraf én enkel als het startbedrag op de kaart staat. U hoeft dus niet te wachten tot de dag zelf om een broodje te bestellen.
Maaltijden en soep worden met de AH-kaart ter plekke betaald aan de betaalterminal. De aangekochte bonnetjes kunnen nog opgebruikt worden.

Via een Smartschoolbericht houden we u steeds op de hoogte van de te betalen activiteiten. In elke aankondiging van een uitstap wordt een link opgenomen met een betaalverzoek. Wij vragen om deze betalingen steeds uit te voeren voor de aanvang van de activiteit. Voor de reeds aangekondigde activiteiten blijft de werkwijze zoals opgenomen in de briefwisseling.

Tot slot geven we jou nog mee dat u zich bij verlies van de kaart geen zorgen hoeft te maken over het opgeladen bedrag. Dit saldo kan immers steeds gerecupereerd worden en gaat dus niet verloren. Voor een nieuwe kaart wordt de productprijs van €3 aangerekend.