Onlangs trok de klas 5PIT op uitstap naar de Plantentuin van Gent. Bij aankomst kregen de leerlingen een boeiende rondleiding van ervaren gidsen doorheen de plantentuin en de serres. In de serres konden we de verschillende klimaatzones aan den lijve ondervinden. Het was indrukwekkend om te zien welke diverse planten- en boomsoorten er groeien in werelddelen zoals Azië, Zuid-Amerika… De gidsen lieten ons hier en daar zelfs proeven van enkele bijzondere vruchten, wat de ervaring extra leuk maakte.
Na de middagpauze zetten we onze weg voort naar het nabijgelegen Citadelpark. Daar stonden nog twee interactieve opdrachten op het programma voor de leerlingen.
Het was een zonovergoten, fijne en vooral leerrijke dag. Een geslaagde uitstap!









