Atheneum Herzele zet reeds meerdere jaren in op digitalisering. Met VR-KUUB engageert de scholengroep en school zich in nog een digitaal avontuur: het inzetten van virtual reality in de klas.

Een team van leerkrachten en ICT-ers tekenden vorig jaar met succes in op een oproep van Smart Education@Schools. Samen met de spelontwikkelaars van het bedrijf Cybernetic Walrus ontwikkelden ze het voorbije jaar de virtual reality game VR-KUUB.
Tijdens deze game krijgen leerlingen de leerstof op een uitdagende en speelse manier aangeboden én trainen ze communicatie- en organisatievaardigheden. Het VR-spel komt daarmee tegemoet aan de noodzaak om leerlingen kennis, vaardigheden en sleutelcompetenties aan te leren die hen in staat stellen zich aan te passen aan de wereld van morgen. Bovendien gebeurt dit op een manier die hun leermotivatie vergroot.
Het prototype van het spel is inmiddels ontwikkeld. Enkele leerkrachten van GO! atheneum Herzele waren zeer enthousiast om met het spel aan de slag te gaan en het uit te testen met de leerlingen.